STAY&WORK S.C.

Nasza Oferta

Konsultacje w zakresie legalizacji pobytu i pracy Cudzoziemców na terytorium Polski

Zezwolenie na pracę typ S

POWIADOMIENIE o podjęciu / nie podjęciu / zakończeniu wykonywania pracy na terytorium Polski

Zezwolenie na pracę Cudzoziemca na terytorium Polski typ A, B, C, D, E

Zezwolenie na pobyt stały

Zaproszenie dla Cudzoziemca

Uzyskanie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy Cudzoziemcowi na terytorium RP

Uzyskanie informacji Starosty (badanie rynku pracy)

Informacja do Powiatowego Urzędu Pracy o zatrudnieniu ob. Ukrainy

Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę

Karta Polaka

Przedłużenie wizy

"AUDYT" LEGALNOŚCI ZATRUDNIENIA, który obejmuje każdą formę zatrudnienia Cudzoziemców na terytorium Polski.

Kompletny „audyt” obejmuje:

  • weryfikację tytułów pobytowych,
  • analiza zawartych umów pod kątem ich prawidłowości przy zatrudnianiu Cudzoziemców
  • analiza i weryfikacja warunków zatrudnienia cudzoziemców w celu ustalenia ewentualnych nieprawidłowości
  • analiza odprowadzanych składek

Nielegalne zatrudnienie Cudzoziemca na terytorium Polski pociąga za sobą szereg konsekwencji. Określa to m.in. ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, której art. 120 stanowi:

  1. Kto powierza cudzoziemcowi nielegalne wykonywanie pracy podlega karze grzywny od 1000 zł do 30 000 zł.
  2. Cudzoziemiec, który nielegalnie wykonuje pracę, podlega karze grzywny.
  3. Kto za pomocą wprowadzenia cudzoziemca w błąd, wyzyskania błędu, wykorzystania zależności służbowej lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania doprowadza cudzoziemca do nielegalnego wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
  4. Kto żąda od cudzoziemca korzyści majątkowej w zamian za podjęcie działań zmierzających do uzyskania zezwolenia na pracę lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
  5. Kto za pomocą wprowadzenia w błąd, wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania doprowadza inną osobę do powierzenia cudzoziemcowi nielegalnego wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
  6. Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88i, podlega karze grzywny nie niższej niż 100 zł.
  7. Kto powierza zatrudnienie lub wykonywanie innej pracy zarobkowej cudzoziemcowi kierowanemu przez podmiot niebędący agencją zatrudnienia, podlega karze grzywny nie niższej niż 3000 zł.
  8. Kto, prowadząc agencję pracy tymczasowej lub działając w jej imieniu, nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88s ust. 3, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.
  9. Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88w ust. 1 lub 3, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.
  10. Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88z ust. 13, lub przekazuje nieprawdziwe informacje o podjęciu, niepodjęciu lub zakończeniu pracy przez cudzoziemca na podstawie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, podlega karze grzywny.
  11. Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 90d ust. 1 lub 2, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.

 

Ponadto dodatkową konsekwencją przy nielegalnym wykonywaniu przez Cudzoziemca pracy na terytorium RP jest wszczęcie postępowania w sprawie zobowiązania Cudzoziemca do opuszczenia terytorium Polski o czym stanowi art. 302 ustawy o cudzoziemcach. Sytuacja ta jest dotkliwa dla Cudzoziemca, który jest zmuszony do opuszczenia Polski. Jednak konsekwencją tego jest również to, że pracodawca traci tego pracownika na okres 1 roku.