STAY&WORK S.C.
Nasza Oferta

Konsultacje w zakresie legalizacji pobytu i pracy Cudzoziemców na terytorium Polski
Zezwolenie na pracę typ S
POWIADOMIENIE o podjęciu / nie podjęciu / zakończeniu wykonywania pracy na terytorium Polski
Zezwolenie na pracę Cudzoziemca na terytorium Polski typ A, B, C, D, E
Zezwolenie na pobyt stały
Zaproszenie dla Cudzoziemca
Uzyskanie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy Cudzoziemcowi na terytorium RP
Uzyskanie informacji Starosty (badanie rynku pracy)
Informacja do Powiatowego Urzędu Pracy o zatrudnieniu ob. Ukrainy
Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę
Karta Polaka
Przedłużenie wizy
"AUDYT" LEGALNOŚCI ZATRUDNIENIA, który obejmuje każdą formę zatrudnienia Cudzoziemców na terytorium Polski.
Kompletny „audyt” obejmuje:
- weryfikację tytułów pobytowych,
- analiza zawartych umów pod kątem ich prawidłowości przy zatrudnianiu Cudzoziemców
- analiza i weryfikacja warunków zatrudnienia cudzoziemców w celu ustalenia ewentualnych nieprawidłowości
- analiza odprowadzanych składek
Nielegalne zatrudnienie Cudzoziemca na terytorium Polski pociąga za sobą szereg konsekwencji. Określa to m.in. ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, której art. 120 stanowi:
- Kto powierza cudzoziemcowi nielegalne wykonywanie pracy podlega karze grzywny od 1000 zł do 30 000 zł.
- Cudzoziemiec, który nielegalnie wykonuje pracę, podlega karze grzywny.
- Kto za pomocą wprowadzenia cudzoziemca w błąd, wyzyskania błędu, wykorzystania zależności służbowej lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania doprowadza cudzoziemca do nielegalnego wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
- Kto żąda od cudzoziemca korzyści majątkowej w zamian za podjęcie działań zmierzających do uzyskania zezwolenia na pracę lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
- Kto za pomocą wprowadzenia w błąd, wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania doprowadza inną osobę do powierzenia cudzoziemcowi nielegalnego wykonywania pracy, podlega karze grzywny od 3000 zł do 30 000 zł.
- Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88i, podlega karze grzywny nie niższej niż 100 zł.
- Kto powierza zatrudnienie lub wykonywanie innej pracy zarobkowej cudzoziemcowi kierowanemu przez podmiot niebędący agencją zatrudnienia, podlega karze grzywny nie niższej niż 3000 zł.
- Kto, prowadząc agencję pracy tymczasowej lub działając w jej imieniu, nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88s ust. 3, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.
- Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88w ust. 1 lub 3, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.
- Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 88z ust. 13, lub przekazuje nieprawdziwe informacje o podjęciu, niepodjęciu lub zakończeniu pracy przez cudzoziemca na podstawie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, podlega karze grzywny.
- Kto nie dopełnia obowiązku, o którym mowa w art. 90d ust. 1 lub 2, podlega karze grzywny od 200 zł do 2000 zł.
Ponadto dodatkową konsekwencją przy nielegalnym wykonywaniu przez Cudzoziemca pracy na terytorium RP jest wszczęcie postępowania w sprawie zobowiązania Cudzoziemca do opuszczenia terytorium Polski o czym stanowi art. 302 ustawy o cudzoziemcach. Sytuacja ta jest dotkliwa dla Cudzoziemca, który jest zmuszony do opuszczenia Polski. Jednak konsekwencją tego jest również to, że pracodawca traci tego pracownika na okres 1 roku.